Life & Business Coaching / Hypnotherapie 
                                       

                                              "Ik help hooggevoelige vrouwelijke ondernemers te verdienen wat ze waard zijn, 
                   

Blog

Maak kampioenen van je medewerkers

Geplaatst op 19 december, 2015 om 0:50

Maak kampioenen van je medewerkers!

 

Regelmatig spreek ik met Ondernemers die personeel in dienst hebben. Dat varieert van 3 personeelsleden tot 55. Natuurlijk kun je fantastische groei bereiken door middel van personeel, maar vaak ervaren ondernemers ook veel problemen hiermee, dat kan gaan van tegenstrijdige belangen, overmatig ziekteverzuim, chronisch te laat komen, weinig motivatie, alleen maar hun eigen "ding" doen en nooit je collega's helpen enz.

 

Vaak bezorgt dit de ondernemer vele slapeloze nachten, want slecht presterend personeel kost je veel gepieker, en omzet. Vaak tot verlies van klanten tot gevolg. Want klanten voelen hoe het er in een onderneming aan toe gaat. Is er een fijne onderlinge sfeer? Of heert er spanning en strijd? Veronderschat je klant nooit, deze voelen dat haarfijn aan.



 


Eigenlijk heb ik een hekel aan het woord "personeel" want dat klinkt alsof iemand ondergeschikt is aan iemand anders, terwijl een "baas" maar zo goed is als de zwakste schakel in zijn onderneming.

Het hoeft dus geen ellenlang betoog om te beseffen dat het enorm belangrijk is om je personeel, euh, medewerkers op de plek te zetten die ze verdienen. En dat begint al met hoe je ze benoemd. Een medewerker die zich gewaardeerd voelt zal meer commitment en engagement tonen, wat leidt naar betere prestaties, je gelukkiger voelen in je job, minder ziekteverzuim en een betere onderlinge arbeidsrelatie, meer klanten, meer omzet. Een win-win situatie voor beide partijen!

 

Tien tips die je vandaag nog kunt toepassen:

 

  1. Zorg dat uw medewerkers duidelijk weten wat van hen verwacht wordt
  2. Zorg dat ze goed geïnformeerd zijn
  3. Geef ze zeggenschap over hun eigen werk
  4. Geef ze verantwoordeijkheid voor het totale traject
  5. Maak kampioenen van ze!
  6. Geef regelmatig feedback, ook positieve
  7. Toon uw waardering
  8. Help ze te leren en te groeien
  9. Creëer een sfeer van vertrouwen
  10. Vraag feedback over uw eigen functioneren

 

 

En onthoud, de tips alleen maar lezen, zal géén verandering brengen. de echte veranderingen komen er pas als je het geleerde ook daadwerkelijk gaat toepassen op de werkvloer!

 

Op een juiste manier omgaan met medewerkers vraagt veel zelfreflectie en zelfkennis, want alles begint bij jezelf. Een coachende leiderschapstijl is key in deze.

Je leert niet alleen jezelf heel goed kennen en ontwikkelen, maar je leert ook hoe je het beste uit je medewerkers haalt, niet door ze vooruit te duwen, maar door ze inzicht te geven in zichzelf zodat ze zelf vooruit willen.

 

Mijn eerder coachee Cheryl Sonnnenschein, supermarktmanager bij Albert Heijn had dit goed begrepen... Ze volgde het BusinessGuru Coach Opeidingsprogramma, en ging het geleerde onmiddellijk toepassen op de werkvloer. Met MEGA resultaten! Binnen no-time werd haar winkel uitgeroepen tot de beste winkel van Albert Heijn België!!! En die titel verdien je niet zomaar.

 

Zonder dat Cheryl het wist ben ik ook in "haar" winkel geweest om de sfeer op te snuiven, en eerlijk, ik hou helemaal niet van supermarkten.... Maar wat een goede "vibe" hing er in deze winkel! De medewerkers waren vriendelijk, maakten grapjes en je merkte dat ze duidelijk plezier hadden in hun werk! Er waren veel klanten in de winkel aanwezig, het leek wel een zaterdag terwijl het dinsdag was. Ik hoef je niet te vertellen dat de omzet SKY-HIGH was.

 

Headhunters hadden dit ook opgemerkt en Cheryl kreeg meerdere mooie aanbiedingen van andere grote merken om ook daar haar mooie kwaliteiten gaan in te zetten, wat ze zeer zeker ook zal doen, want Cheryl heeft de code "gekraakt" en deze geleerde skills kan ze overal en blijvend toepassen met uiteraard dezelfde resultaten.

 

Op 23 januari start het Jaarprogramma: BusinessGuru Coach opleiding. Het is een trainingsprogramma om High-end Coaches op te leiden, maar als ondernemers met medewerkers is dit ook enorm van toegevoegde waarde, dat heeft Cheryl wel bezwezen.

Je leert niet enkel coachend leiderschap, na afloop van dit programma BEN je een coachend leider! Hoe cool is dat?!!

 

Meer info over dit waardevolle programma: klik hier

 

Wil je graag weten of dit jaarprogramma voor jou geschikt is? Contacteer mij en ik ga graag met jouw in gesprek. (gratis)

 

Let op!!!! Indien jij voor 31 december inschrijft voor dit BusinessGuru coach programma, dan doe ik je nog een nieuwsjaar geschenk van maar liefst 500 € cadeau!! Alleen voor de early-birds.

 

De groepen zijn beperkt om maximale persoonlijke aandacht te kunnen garanderen.

 

Wachten is dus geen optie, want dat deed je al zolang en heeft je niets, maar dan ook niets gebracht…

 

Lees snel verder op de website voor alle ins-en outs van dit programma en testimonials van eerdere deelnemers.

Ik wens je prachtige eindejaarsfeesten en een knallend 2016!

 

Liefs,

Marielle Vanhoef

 

Categorie├źn: Geen

Plaats een reactie

Oeps!

Oops, you forgot something.

Oeps!

De woorden die je hebt ingetypt komen niet overeen met de opgegeven tekst. Probeer het nogmaals.

0 reacties